Viime viikolla Kisen karisti viimein Kirkkonummen pölyt taakseen. Samalla päättyi lähes päivälleen kolme vuotta aikaisemmin alkanut veneen peruskunnostusurakka. Kaaret, iso osa laudoituksesta, deadwood, steevit ja kansi on nyt vaihdettu tai kunnostettu ja koko paketti pohjalakattu ja -maalattu.
Kiiltäväkylkinen kaunotar paljastuu auringonpolttaman teltan alta |
Timelapse-video Kisenin lastauksesta kuljetusauton kyytiin
Kisenin kuljetuksesta huolehti Nenne Brorström, ammattitaidolla, joka rauhoitti sen mikä suinkin oli mahdollista, huolestuneita veneenomistajia, jotka näkivät vaivalla kunnostetun veneensä ensimmäisen kerran ilmassa. Rekan lavalle lastattu vene näyttää auttamatta yläpainoiseilta ja jotenkin eksyneeltä. Onneksi seuraavan kerran kun Kiseniä nostetaan, suunta on veteen, ei maantielle.
Kisen nostetaan lavalta Helsingin Jätkäsaaressa |
Varoitus tuosta Jätkäsaaresta, se on aivan älyttömän tuulinen paikka talvella, siellä viime talvena sai pressut ja katokset kyytiä. Oman murheensa aiheuttaa se jatkuva maanajo, vene oli kuin hiekkapuhalluksessa siellä ja kyljet olivat aika matat keväällä. Veteenlaskua varmaan osaattekin varoa siellä, tai laskea jostain muualta...
VastaaPoistatommi
Joo, olemme kuulleet jotain varoituksia Jätkäsaaresta, ja päätellen veneiden vähäisestä määrästä niin ovat muutkin. Tuo niemenkärki on varmasti tuulisen Helsingin tuulisin paikka ja se toden totta tekee ihmeitä teltoille. Eikä tuulisuus, betonitehtaan läheisyys ja maanajo varmasti lakkaus- ja maalaushommiakaan helpota.
VastaaPoistaMuuten, tarkoititko veteenlaskulla sitä että aallokko ja lounaistuulet haittaavat veteen siirrettäessä, vai pitäisikö meidän varautua muuhunkin?
Aallokko haittaa kaikilla keleillä... :(
VastaaPoistaIhan ohiajavien veneiden aallot nousevat aika häijysti betonia vasten, siinä on äkkiä metrin aaltoja. Mastoa ainakaan Jokisen kuskit eivät ole suostuneet siinä nostamaan ollenkaan.
Siinä on ollut matalampi laituri, mutta se taisi tänä keväänäkin hajota muutamassa viikossa, betonikaijalta on turhan korkea loikka kisenin kannelle. Kannattaa siis ainakin varmistaa että pääsee veneen kannelle, ja valita tosiaan aivan rasvatyyni päivä.
tommi
Ok, kiitos! Kuulostaa siltä että ajamme ehkä veneen auton lavalla Merisatamanrantaan ja laskemme sieltä. Vesillelasku voi olla muutenkin sopivan jännää ilman että tarvii spennata aaltoja ja muuta.
VastaaPoista